niedziela, 4 września 2011

Sałatka z makaronem

Potrzebowałam szybkiej sałatki dla gości. Nie byłam przygotowana na ich przyjście więc nie robiłam zakupów. Musiałam wykorzystać składniki, które miałam w domu. Postawiłam na makaron a dalej już jakoś poszło. Ta sałatka jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że można ją jeść bez pieczywa. Robi się ja szybko i każdemu smakuje.



Składniki:
* 200g ugotowanego makaronu, u mnie farfale - małe kokardki
* kilka plastrów wędzonej wędliny - u mnie żywiecka z indyka
* pół pęczka szczypiorku
* puszka kukurydzy
* sól, pieprz
* majonez

Makaron gotujemy i studzimy. W tym czasie kroimy w kostkę wędlinę. Do miski wsypujemy zimny makaron, wędlinę, pokrojony szczypiorek, oraz kukurydzę z puszki. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dodajemy 2 łyżki majonezu i wszystko razem mieszamy. Odstawiamy do lodówki na do "przegryzienia się smaków".
Proste, szybkie i smaczne sałatki są dobre nie tylko dla niespodziewanych gości.  


5 komentarzy:

  1. Takie makaronowe sałatki są fajne - szybkie w przygotowaniu i pożywne. Czasem robię podobne do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie sałatki.
    obojętnie, co dodane, zawsze smakuje niebywale.
    hm, pełnia szczęścia!
    i idealnie pasuje na gościnne wizyty.


    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. witam także gustuję w tego typu sałatkach i robię podobną tylko zamiast szczypiorku dodaję porę oraz trochę papryki w kostkę, a majonez mieszam z jogurtem w proporcjach 1:2 - wtedy sałatka tak szybko nie wysycha;) pozdrawiam i dodam jeszcze że prezentowane u Ciebie sposoby na podawanie potraw są rewelacyjne;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie makaronowe, szybkie sałatki. Pyszne i syte:) Pozdrawiam i miłego dnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Można zamiast wędzonej dać konserwową. Ja na przykład daję od kani :D

    OdpowiedzUsuń